4.5.2.2.6.4.2. Сприяння у проведенні сертифікації засобів і систем безпеки
у відповідних системах управління військового призначення;
4.5.2.2.6.4.3. Постійне удосконалення засобів і систем безпеки, захищених
систем зв’язку і управління військами і зброєю, підвищення надійності засобів
безпеки спеціального призначення;
4.5.2.2.6.4.4. Удосконалення структури організаційно-функціональної
структури системи забезпечення національної безпек в сфері оборони і
координація їх взаємодії;
4.5.2.2.6.4.5. Участь відповідно до законодавства України в активних
заходів щодо протидії інформаційно-пропагандистським і психологічним операціям
імовірного противника;
4.5.2.2.6.4.6. Підготовка вузами недержавної форми власності спеціалістів в
галузі забезпечення національної безпеки в сфері оборони.
4.5.2.2.7. У правоохоронній і судовій
сферах.
4.5.2.2.7.1. Найбільш вразливими об’єктами забезпечення національної
безпеки України в надзвичайних умовах є система прийняття рішень по оперативним
діям (реакціям), пов’язаним із розвитком таких ситуацій і ходом ліквідації їх
наслідків, а також система збору і обробки інформації про можливі виникнення
надзвичайних ситуацій.
4.5.2.2.7.2. Особливе значення для
нормального функціонування зазначених об’єктів має забезпечення безпеки
інфраструктури країни при аваріях, катастрофах, стихійних лихах.
Приховування, затримання надходження, викривлення і руйнування оперативної
інформації, несанкціонований доступ до неї окремих осіб або груп осіб можуть
призвести як до людських жертв, так і до виникнення різного роду складностей
при ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, пов’язаних із особливостями
інформаційного впливу в екстремальних умовах: до приведення в рух великих мас
людей, які зазнають психічний стрес; до швидкого виникнення і розповсюдження
серед них паніки і безладів на основі чуток, неправдивої або недостовірної
інформації.
4.5.2.2.7.3. До специфічних напрямів
забезпечення національної безпеки належать:
4.5.2.2.7.3.1. Розроблення ефективної системи моніторингу об’єктів
підвищеної небезпеки, порушення функціонування яких може призвести до
виникнення надзвичайних ситуацій, та їх прогнозування;
4.5.2.2.7.3.2. Удосконалення системи
інформування населення громадськими організаціями
забезпечення безпеки про загрози виникнення надзвичайних ситуацій, про умови їх
виникнення та розвитку;
4.5.2.2.7.3.3. Підвищення надійності систем безпеки, які забезпечують
нормальне функціонування державних і недержавних інституцій;
4.5.2.2.7.3.4. Прогнозування поведінки населення під впливом хибної або
недостовірної інформації про можливі надзвичайні ситуації і відпрацювання
заходів по наданню допомоги великим масам людей в умовах цих ситуацій;
4.5.2.2.7.3.5. Розроблення
спеціальних заходів по захисту систем безпеки, які забезпечують управління
екологічно небезпечними та економічно важливими виробництвами.
4.5.3. Міжнародне співробітництво
недержавної системи безпеки в галузі забезпечення національної безпеки України.
4.5.3.1. Міжнародне співробітництво недержавної системи забезпечення
національної безпеки України – невід’ємна складова політичного, воєнного,
економічного, культурного та інших видів взаємодії країн, які входять до
світового співтовариства. Таке співробітництво має сприяти підвищенню рівня
забезпечення міжнародної безпеки, у тому числі національної безпеки України.
4.5.3.2. Особливість міжнародного співробітництва недержавної системи
безпеки в сфері забезпечення національної безпеки полягає у тому, що воно
здійснюється в умовах загострення міжнародної конкуренції за володіння
найдосконалішими засобами і системами безпеки, за домінування на ринках збуту,
в умовах продовження намагань створення структури міжнародних відносин,
заснованої на однобічних рішеннях ключових проблем світової політики, протидії
закріпленню ролі України як одного з впливових центрів постбіполярного світу,
посилення технологічного відриву розвинених країн світу і нарощування
можливостей для створення нових видів зброї. Усе
це може призвести до нового етапу розгортання гонки озброєнь передусім в
інформаційній сфері, нарощування загрози агентурного і оперативно-технічного
проникнення в Україну іноземних розвідок, у тому числі із використанням
глобальної інфраструктури.
4.5.3.3. Основними напрямами
міжнародного співробітництва недержавної системи забезпечення національної
безпеки України в сфері забезпечення національної безпеки є:
4.5.3.3.1. Заборона розроблення,
розповсюдження і застосування "інформаційної зброї";
4.5.3.3.2. Забезпечення безпеки
міжнародного обміну, у тому числі збереженню інформації про її передачу по
національними телекомунікаційними каналам і каналах зв'язку;
4.5.3.3.3. Координація діяльності
недержавних структур, що надають послуги в сфері забезпечення національної
безпеки.
4.5.3.4. При здійсненні міжнародного співробітництва недержавною системою
забезпечення національної безпеки України особлива увага має приділятися
проблемам взаємодії громадських
організацій з безпеки країн-учасниць Співдружності Незалежних Держав.
4.5.3.5. Для здійснення цього
співробітництва по зазначеним основним напрямам необхідно забезпечити активну
участь недержавної системи забезпечення національної безпеки України в усіх
міжнародних організаціях, які здійснюють цю діяльність в сфері національної
безпеки, у тому числі в сфері стандартизації і сертифікації засобів і систем
безпеки.
4.6. Основні положення державної
політики забезпечення національної безпеки недержавними організаціями і її першочергові заходи по її реалізації
4.6.1. Основні положення державної
політики забезпечення національної безпеки України.
4.6.1.1. Державна політика забезпечення національної безпеки України
визначає основні напрями діяльності громадських організацій у цій області,
порядок закріплення їх обов’язків по захисту національних інтересів України у
рамках напрямів їх діяльності і базується на дотриманні балансу інтересів
особи, суспільства і держави.
4.6.1.2. Діяльність недержавної
системи забезпечення національної безпеки базується на таких принципах:
4.6.1.2.1. Дотримання Конституції
України, законодавства України загальновизнаних принципів і норм міжнародного
права при здійсненні діяльності по забезпеченню національної безпеки України;
4.6.1.2.2. Відкритість у реалізації функцій громадських організацій, яка
передбачає інформування суспільства про свою діяльність з урахуванням обмежень,
встановлених законодавством України;
4.6.1.2.3. Правова рівність усіх учасників процесу забезпечення
національної безпеки поза залежністю від їх політичного, соціального і
економічного статусу;
4.6.1.2.4. Пріоритетний розвиток
вітчизняних сучасних технологій та систем безпеки.
4.6.1.3. Держава у процесі реалізації
своїх функцій по забезпеченню національної безпеки:
4.6.1.3.1. Здійснює об’єктивний та всебічний аналіз і прогнозування загроз
національній безпеці України, розробляє заходи з урахуванням громадських організацій по її забезпеченню;
4.6.1.3.2. Організує роботу недержавної системи забезпечення національної
безпеки по реалізації комплексу заходів, спрямованих на попередження, виявлення
та нейтралізацію загроз національній безпеці України;
4.6.1.3.3. Підтримує діяльність недержавної системи забезпечення
національної безпеки, спрямовану на здійснення даної діяльності;
4.6.1.3.4. Здійснює контроль за розробленням, створенням, розвитком,
використанням, експортом та імпортом технологій, засобів та систем безпеки
через їх сертифікацію і ліцензійну діяльність;
4.6.1.3.5. Проводить необхідну протекціоністську політику щодо виробників
технологій, засобів та систем безпеки на території України та за її межами і
вживає заходів по захисту внутрішнього ринку від проникнення на нього неякісних
продуктів в сфері безпеки;
4.6.1.3.6. Сприяє наданню громадським організаціям доступу до світових ресурсів забезпечення безпеки;
4.6.1.3.7. Формулює і реалізує
державну політику національної безпеки України;
4.6.1.3.8. Організовує розроблення державної програми забезпечення
національної безпеки України, яка об’єднує зусилля державних і недержавних
організацій у цій області;
4.6.1.4. Удосконалення правових механізмів регулювання суспільних відносин,
які виникають в процесі забезпечення національної безпеки, є пріоритетним напрямом
державної політики національної безпеки України. Це передбачає:
4.6.1.4.1. Оцінку ефективності застосування діючих законодавчих та інших
нормативних правових актів в сфері національної безпеки і відпрацювання програм
їх удосконалення;
4.6.1.4.2. Створення організаційно-правових механізмів забезпечення
національної безпеки;
4.6.1.4.3. Визначення правового статусу громадських організацій з забезпечення національної безпеки, встановлення їх
відповідальності за дотримання законодавства України в даній сфері;
4.6.1.4.4. Створення системи відбору
та аналізу даних про джерела загроз національній безпеці України, а також
наслідків їх здійснення;
4.6.1.4.5. Сприяння в удосконаленні
системи підготовки кадрів навчальними закладами недержавної форми власності, які
залучаються до забезпечення національної безпеки.
4.6.1.5. Правове забезпечення національної безпеки України має базуватися,
передусім, на дотриманні принципів законності, балансу інтересів громадян,
суспільства і держави в сфері національної безпеки.
4.6.1.6. Дотримання принципу законності потребує від недержавних організацій
забезпечення національної безпеки при вирішенні виникаючих питань беззастережно
дотримуватись чинного законодавства, які регулюють суспільні відносини у даній
сфері.
4.6.1.7. Дотримання принципу балансу інтересів громадян, суспільства і
держави в сфері національної безпеки передбачає законодавче закріплення
пріоритету цих інтересів у різних сферах життєдіяльності, а також використання
форм суспільного контролю за діяльністю як державних, так і недержавних структур
забезпечення національної безпеки. Реалізація гарантій конституційних прав і
свобод людини і громадянина, що стосуються діяльності в сфері національної
безпеки, є важливим завданням держави в сфері національної безпеки.
4.6.1.8. Держава всіляко підтримує функціонування недержавної системи
забезпечення національної безпеки і сприяє її ефективній роботі.
4.6.2. Першочергові заходи по
реалізації громадськими
організаціями державної політики
забезпечення національної безпеки України.
4.6.2.1. Першочерговими заходами по
реалізації громадськими
організаціями державної політики
забезпечення національної безпеки України є:
4.6.2.1.1. Розроблення і сприяння у впровадженні механізмів реалізації
правових норм, які реалізують відносини в сфері національної безпеки, а також
підготовка концепції правового забезпечення національної безпеки України;
4.6.2.1.2. Розроблення і сприяння у реалізації механізмів підвищення
ефективності управління недержавною системою забезпечення національної безпеки;
4.6.2.1.3. Надання допомоги у прийнятті і реалізації державних програм, які
передбачають формування загальнодоступних архівів ресурсів громадських
організацій з забезпечення національної
безпеки, підвищення правової культури і комп’ютерної грамотності громадян,
розвиток інфраструктури єдиного простору безпеки України, системне управління
загрозами та небезпеками, створення безпечних технологій для систем, які
використовуються у процесі реалізації життєво важливих функцій суспільства і
держави, вжиття заходів щодо забезпечення технологічної незалежності країни в
галузі створення і експлуатації систем безпеки;
4.6.2.1.4. Розвиток системи
підготовки кадрів, які використовуються в галузі забезпечення національної
безпеки України;
4.6.2.1.5. Гармонізація вітчизняних
стандартів в галузі забезпечення національної безпеки.
4.7. Організаційна основа недержавної
системи забезпечення національної безпеки України.
4.7.1. Основні функції недержавної
системи забезпечення національної безпеки України.
4.7.1.1. Недержавна система
забезпечення національної безпеки призначена для реалізації державної політики
в сфері національної безпеки.
4.7.1.2. Основними функціями
недержавної системи забезпечення національної безпеки є:
4.7.1.2.1. Розроблення нормативної
правової бази відповідно до чинного законодавства в галузі забезпечення
національної безпеки України;
4.7.1.2.2. Створення умов для
реалізації прав громадян і громадських об’єднань на дозволену законом
діяльність в сфері національної безпеки;
4.7.1.2.3. Підтримання балансу між потребами громадян, суспільства і
держави на забезпечення безпеки;
4.7.1.2.4. Моніторинг стану національної безпеки України, виявлення джерел
внутрішніх та зовнішніх загроз національній безпеці, визначення та вжиття
заходів щодо управління ними;
4.7.1.2.5. Координація діяльності усіх організацій недержавного
забезпечення національної безпеки України;
4.7.1.2.6. Взаємодія з державними організаціями забезпечення національної
безпеки України;
4.7.1.2.7. Контроль діяльності
недержавних організацій забезпечення національної
безпеки;
4.7.1.2.8. Попередження та виявлення
згідно з чинним законодавством правопорушень, що посягають на національну
безпеку України;
4.7.1.2.9. Розвиток вітчизняної інфраструктури забезпечення безпеки, а
також індустрії засобів, технологій та систем безпеки, підвищення їх
конкурентноздатності на внутрішньому та зовнішньому ринках;
4.7.1.2.10. Організація розроблення регіональних та державних програм
забезпечення національної безпеки і координація діяльності громадських
організацій по їх реалізації;
4.7.1.2.11. Реалізація проведення
недержавними організаціями єдиної політики
національної безпеки;
4.7.1.2.12. Організація і проведення
фундаментальних і прикладних наукових досліджень в галузі забезпечення
національної безпеки України;
4.7.1.2.13. Захист і сприяння у
захисті державних ресурсів у державних і недержавних інституціях;
4.7.1.2.14. Забезпечення контролю за створенням і використанням засобів
захисту через сприяння і ліцензуванні діяльності у даній сфері і сприянні у
сертифікації засобів, технологій і систем захисту;
4.7.1.2.15. Удосконалення і розвиток єдиної системи підготовки кадрів, які
використовуються в галузі забезпечення національної безпеки України;
4.7.1.2.16. Удосконалення міжнародного співробітництва в сфері забезпечення
національної безпеки, представлення національних інтересів України у
відповідних міжнародних організаціях.
4.7.1.3. Компетенція громадських організацій з забезпечення національної безпеки, які входять до
недержавної системи забезпечення національної безпеки та визначаються окремими нормативно-
правовими актами України.
4.7.2. Основні елементи
організаційної основи недержавної системи забезпечення національної безпеки
України.
4.7.2.1. Недержавна система
забезпечення національної безпеки України є складовою частиною системи
забезпечення національної безпеки України.
4.7.2.2. Недержавна система
забезпечення національної безпеки України будується на основі розмежування
повноважень як між недержавними організаціями, так
і державною системою забезпечення національної безпеки.
4.7.2.3. Основними елементами організаційної основи недержавної системи
забезпечення національно безпеки є: органи місцевого самоврядування, органи
самоорганізації населення, приватний нотаріат, адвокатура, приватні детективні
охоронні агентства, об’єднання громадян, професійні спілки, окремі громадяни.
4.7.2.4. Органи місцевого самоврядування створюють необхідні умови для
нормальної життєдіяльності громадян, реалізують гнучку систему управління,
пристосовану до місцевих особливостей і умов безпеки, сприяють розвитку
ініціативи і самостійності у громадян.
4.7.2.5. Органи самоорганізації населення:
4.7.2.5.1. Створюють умови для безпосередньої участі жителів у вирішенні
питань забезпечення безпеки на місцевому рівні в межах Конституції і законів
України;
4.7.2.5.2. Задовольняють потреби у безпеці жителів через сприяння у наданні
їм послуг в сфері безпеки;
4.7.2.5.3. Беруть участь у реалізації програм щодо забезпечення безпеки на
відповідній території;
4.7.2.5.4. Представляють разом з депутатами інтереси жителів будинку,
вулиці, мікрорайону, села, селища, міста, що стосуються забезпечення безпеки, у
відповідній місцевій раді та її органах, місцевих органах виконавчої влади;
4.7.2.5.5. Сприяють додержанню Конституції та законів України, реалізації
актів Президента України та органів виконавчої влади, рішень місцевих рад та їх
виконавчих органів, розпоряджень сільського, селищного, міського голови, голови
районної у місті (у разі її створення) ради, рішень, прийнятих місцевими
референдумами, що стосуються забезпечення безпеки;
4.7.2.5.6. Вносять у встановленому законом порядку пропозиції до проектів
місцевих програм щодо забезпечення особистої безпеки, безпеки відповідних
адміністративно-територіальних одиниць та проектів місцевих бюджетів, в яких передбачається
цільове виділення коштів на забезпечення безпеки особи і суспільства;
4.7.2.5.7. Організують на добровільних засадах участь населення у
здійсненні заходів щодо охорони навколишнього природного середовища, проведення
робіт з посилення охорони житлових будинків, озеленення та утримання в
належному стані садиб, дворів, вулиць, площ, парків, кладовищ, братських могил,
обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, кімнат дитячої творчості, клубів
за інтересами тощо;
4.7.2.5.8. З цією метою можуть створюватися тимчасові або постійні бригади,
використовуватися інші форми залучення населення;
4.7.2.5.9. Організують на добровільних засадах участь населення у
здійсненні заходів щодо охорони пам’яток історії та культури, ліквідації
наслідків стихійного лиха, будівництві і ремонті шляхів, тротуарів, комунальних
мереж, об’єктів загального користування із дотриманням встановленого
законодавством порядку проведення таких робіт;
4.7.2.5.10. Надають допомогу навчальним закладам, закладам та організаціям
культури, фізичної культури і спорту у проведенні культурно-освітньої,
спортивно-оздоровчої та виховної роботи щодо забезпечення безпеки серед
населення, розвитку художньої творчості, фізичної культури і спорту;
4.7.2.5.11. Сприяють збереженню культурної спадщини, традицій народної
культури, охороні пам’яток історії та культури, впровадженню в побут нових
технологій забезпечення особистої і суспільної безпеки;
4.7.2.5.12. Надають необхідну допомогу органам пожежного нагляду в
здійсненні протипожежних заходів, організації вивчення населенням правил
пожежної безпеки, участі у здійсненні громадського контролю за додержанням
вимог пожежної безпеки;
4.7.2.5.13 Сприяють згідно з чинним законодавством державним і недержавним
інституціям у забезпеченні національної безпеки;
4.7.2.5.14. Ведуть облік громадян за віком, місцем роботи чи навчання, які
мешкають у межах території діяльності органу самоорганізації населення і
володіють знаннями та навичками щодо забезпечення безпеки у будь-якій сфері
життєдіяльності;
4.7.2.5.15. Інформують громадян про діяльність органу самоорганізації
населення щодо забезпечення безпеки особи та суспільства, їх майна на
відповідній території, організують обговорення проектів його рішень з питань
забезпечення безпеки.
4.7.2.6. Об’єднання
громадян:
4.7.2.6.1. Виступають учасником цивільно-правових відносин, набувають
майнових і немайнових прав;
4.7.2.6.2. Представляють і захищають свої законні інтереси та законні
інтереси своїх членів (учасників) у державних та громадських органах;
4.7.2.6.3. Беруть участь у політичній діяльності, проводять масові заходи
(збори, мітинги, демонстрації тощо);
4.7.2.6.4. Ідейно, організаційно та матеріально підтримують інші об’єднання
громадян, що здійснюють свою діяльність у сфері забезпечення безпеки, надають
допомогу в їх створенні і функціонуванні;
4.7.2.6.5. Створюють установи та організації по забезпеченню особистої та
суспільної безпеки;
4.7.2.6.6. Одержують від органів державної влади і управління та органів
місцевого самоврядування інформацію, необхідну для забезпечення безпеки об’єкта;
4.7.2.6.7. Вносять в установленому законом порядку пропозиції до органів
влади і управління, що стосуються покращання стану забезпечення національної
безпеки;
4.7.2.6.8. Розповсюджують інформацію і пропагують свої ідеї та цілі, що стосуються
забезпечення національної безпеки;
4.7.2.6.9. Засновують засоби масової інформації з метою інформаційного
забезпечення управління системою безпеки;
4.7.2.6.10. Засновують підприємства, по наданню послуг в сфері забезпечення
безпеки.
4.7.2.7. Професійні спілки:
4.7.2.7.1. Представляють та захищають трудові, соціально-економічні права
та інтереси членів профспілки, пов’язаних спільними інтересами щодо
забезпечення безпеки;
4.7.2.7.2. Утворюють об’єднання (ради, федерації, конфедерації тощо) за
галузевою, територіальною або іншою ознакою, а також можуть входити до складу
структур по забезпеченню особистої, суспільної та державної безпеки та вільно
виходити з них.
4.7.2.8. Приватний нотаріат:
4.7.2.8.1. Надає допомогу громадянам, підприємствам, установам і
організаціям у забезпеченні їх безпеки через сприяння у здійсненні їх прав та
захисту законних інтересів, роз’яснення прав і обов’язків, попередження про
наслідки вчинюваних нотаріальних дій для того, щоб юридична необізнаність не
могла бути використана їм на шкоду;
4.7.2.8.2. Зберігає в таємниці відомості, одержані ним у зв’язку з
вчиненням нотаріальних дій;
4.7.2.8.3. Відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, що стосується сфери
забезпечення національної безпеки, в разі її невідповідності законодавству України
або міжнародним договорам.
4.7.2.9. Адвокатура:
4.7.2.9.1. Забезпечує юридичну безпеку особи, суспільства і держави;
4.7.2.9.2. Сприяє захисту прав, свобод та представляє законні інтереси
громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб,
подає їм іншу юридичну допомогу в сфері забезпечення особистої та суспільної
безпеки;
4.7.2.9.3. Надає консультації та роз’яснення з юридичних питань, усні і
письмові довідки щодо законодавства в сфері забезпечення національної безпеки;
4.7.2.9.4. Складає заяви, скарги та інші документи правового характеру;
4.7.2.9.5. Посвідчує копії документів у справах, які вони ведуть і які
стосуються забезпечення безпек особи, суспільства і держави;
4.7.2.9.6. Здійснює представництво в суді, інших державних органах, перед
громадянами та юридичними особами;
4.7.2.9.7. Подає юридичну допомогу підприємствам, установам, організаціям;
4.7.2.9.8. Здійснює правове забезпечення безпеки громадян і юридичних осіб,
виконує свої обов’язки відповідно до кримінально-процесуального
законодавства у процесі дізнання та досудового слідства.
4.7.2.10. Приватні охоронні та детективні підприємства:
4.7.2.10.1. Надають фізичним і юридичним особам на відплатній договірній
основі послуги з метою захисту законних прав і інтересів своїх клієнтів;
4.7.2.10.2. Сприяють правоохоронним органам у забезпеченні національної
безпеки на договірній основі. З метою розшуку:
4.7.2.10.2.1. Збирають відомості по цивільним справам на договірній основі
з учасниками процесу;
4.7.2.10.2.2. Вивчають ринок, збирають інформацію для ділових переговорів,
виявляють некредитоспроможних або ненадійних ділових партнерів;
4.7.2.10.2.3. Встановлюють обставини неправомірного використання у
підприємницькій діяльності фірмових знаків і найменувань, недоброякісної конкуренції,
а також розголошення відомостей, що складають комерційну таємницю;
4.7.2.10.2.4. Виясняють біографічні та інші, що характеризують особу, даних
про окремих громадян (з письмового дозволу) при укладанні ними трудових або
інших контрактів;
4.7.2.10.2.5. Здійснюють пошук зниклих без весті громадян, втраченого
громадянами або підприємствами, установами та організаціями майна;
4.7.2.10.2.6. Збирають відомості по кримінальним справам на договірній
основі з учасниками процесу.
4.7.2.10.3. З метою охорони:
4.7.2.10.3.1. Захищають життя та здоров’я громадян, майно
власників, у тому числі при його транспортуванні;
4.7.2.10.3.2. Здійснюють
проектування, монтаж та експлуатаційне обслуговування засобів охоронно-пожежної
сигналізації;
4.7.2.10.3.3. Здійснюють консультування і підготовку рекомендацій клієнтам
з питань правомірного захисту від протиправних посягань;
4.7.2.10.3.4. Забезпечують громадський порядок у місцях проведення масових
заходів.
4.7.2.11. Окремі громадяни створюють в установленому Законом порядку громадські об’єднання для
участі в охороні громадського порядку, сприяють органам місцевого
самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також
посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і
злочинів, захисті життя та здоров’я громадян, інтересів суспільства і держави
від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного
лиха та інших надзвичайних обставин.
4.7.2.12. До складу недержавної системи забезпечення національної безпеки
України можуть входити підсистеми, орієнтовані на вирішення локальних завдань у
даній сфері.
4.7.2.13. Реалізація першочергових заходів по забезпеченню національної
безпеки України, передбачає розроблення відповідних Програм у конкретних сферах
життєдіяльності та терироріальних планів діяльності обласних підрозділів і
міських управлінь Організації. Конкретизація деяких положень стосовно окремих сфер
життєдіяльності може бути визначена у
відповідних
Статутних документах Організації.
Розділ 5. Мета, завдання та види діяльності.
5.1. Основною метою діяльності Організації
є сприяння утвердженню людської гідності та честі, відродженню громадянського
суспільства на основі вітчизняних і світових історичних традицій, інформування
громадськості про можливість захисту прав людини шляхом звернення до неурядових
організацій, які здійснюють той чи інший напрям правозахисної діяльності в
кожному регіоні, сприяють налагодженню контактів та співпраці з представниками
третього сектору.
5.2. Головним завданням Організація є задоволення
та захист інтересів громадян в соціально-економічній та правовій сферах; участь
у формуванні та становленні громадянського суспільства, розбудові
демократичної, правової та соціальної держави; надання інформаційної та
організаційної допомоги фізичним та юридичним особам, які своєю діяльністю
сприяють розвитку економічного та інтелектуального потенціалу держави;
реалізації соціальних, економічних, наукових, творчих, культурних,
інформаційних та інших законних прав і інтересів громадян України.