СТАТУТ
«Служби економічної безпеки»
(нова редакція)
Розділ 1. Загальні положення.
|
3
|
Розділ 2. Вступ.
|
3
|
Розділ 3. Основні положення.
|
12
|
Розділ 4. Основна діяльність організації з недержавного забезпечення національної безпеки України.
|
13
|
Розділ 5. Мета, завдання та види діяльності.
|
34
|
Розділ 6. Особовий склад, права та обов’язки.
|
37
|
Розділ 7. Порядок утворення і діяльності статутних органів – міських управлінь і обласних підрозділів та їх повноваження.
|
38
|
Розділ 8. Кошти та майно Організації, облік та звітність.
|
41
|
Розділ 9. Припинення діяльності Організації.
|
42
|
Розділ 10. Зміни та доповнення до Статуту Організації.
|
42
|
Розділ 11. Прикінцеві положення.
|
42
|
Розділ 12. Перелік міських управлінь.
|
43
|
Розділ 13. Перелік обласних відділів.
|
51
|
«Impavide progrediamur» (лат.)
«Будем идти вперёд без колебаний» (рос.)
«Йтимемо вперед без вагань» (укр.)
Розділ 1. Загальні положення.
Розділ 2. Вступ.
2.2.1. Національна безпека — захищеність життєво важливих інтересів людини і громадянина, суспільства і держави, за якої забезпечуються сталий розвиток суспільства, своєчасне виявлення, запобігання і нейтралізація реальних та потенційних загроз національним інтересам;
2.2.2. Національні інтереси — життєво важливі матеріальні, інтелектуальні і духовні цінності Українського народу як носія суверенітету і єдиного джерела влади в Україні, визначальні потреби суспільства і держави, реалізація яких гарантує державний суверенітет України та її прогресивний розвиток;
2.2.3. Загрози національній безпеці — наявні та потенційно можливі явища і чинники, що створюють небезпеку життєво важливим національним інтересам України;
2.2.4. Воєнна організація держави — сукупність органів державної влади, військових формувань, утворених відповідно до законів України, діяльність яких перебуває під демократичним цивільним контролем з боку суспільства і безпосередньо спрямована на захист національних інтересів України від зовнішніх та внутрішніх загроз;
2.2.5. Правоохоронні органи — органи державної влади, на які Конституцією і законами України покладено здійснення правоохоронних функцій.
2.2.6. Економіко-кримінологічний моніторінг---система знань економіко-кримінологічних, математичних, статистичних, логічних, структурних, технологічних, правових та інших методах ретроспективного та поточного спостереження, аналізу оцінки, прогнозування і відстереження змін криміногенного потенціалу.
2.2.7. Система економічної безпеки --- механізм забезпечення стану стабільної життедіяльності суб’єкта господарювання, яка створює умови для реалізації основних його цілей та інтересів, захищає від внутрішніх і зовнішніх загроз і дестабілізуючих чинників.
2.2.8. Внутрішній контроль --- система контрольних та експертних дій суб’єктів, незалежних від власника капіталу і незалежних від виконавчої влади, з метою сприяння
раціональному використанню засобів, предметів праці і самої праці у підприємницкій діяльності виявлення і профілактики конфліктних ситуацій, а також вироблення механізмів з мінімізації ризиків, що супроводжують ведення бізнесу.
2.3. Правову основу у сфері національної безпеки України становлять Конституція, закони України, міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, а також видані на виконання законів інші нормативно-правові акти.
2.4. Відповідно до цього Статуту підтримуються і впроваджуються Укази Президента України з Стратегії національної безпеки України і Воєнної доктрини України, доктрини, концепції, стратегії і програми, якими визначаються цільові настанови та керівні принципи державного будівництва, а також напрями діяльності органів державної влади в конкретній обстановці з метою своєчасного виявлення, відвернення і нейтралізації реальних і потенційних загроз національним інтересам України. Стратегія національної безпеки України і Недержавна доктрина національної безпеки України є документами, обов’язковими для виконання, і основою для розробки конкретних програм за складовими державної політики національної безпеки неурядовими организаціями.
2.5. Об’єктами національної безпеки є:
2.5.1. Людина і громадянин — їхні конституційні права і свободи;
2.5.2. Суспільство — його духовні, морально-етичні, культурні, історичні, інтелектуальні та матеріальні цінності, інформаційне і навколишнє природне середовище і природні ресурси;
2.5.3. Держава — її конституційний лад, суверенітет, територіальна цілісність і недоторканність.
2.6. Суб’єктами забезпечення національної безпеки є:
2.6.1. Президент України;
2.6.2. Верховна Рада України;
2 6.3. Кабінет Міністрів України;
2.6.4. Рада національної безпеки і оборони України;
2.6.5. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади;
2.6.6. Національний банк України;
2.6.7. Суди загальної юрисдикції;
2.6.8. Прокуратура України;
2.6.9. Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування;
2.6.10. Збройні Сили України;
2.6.11. Служба безпеки України;
2.6.12. Служба зовнішньої розвідки України;
2.6.13. Державна прикордонна служба України та інші військові формування;
2.6.14. Громадяни України;
2.6.15. «Служба єкономічної безпеки» в Україні.
2.7. Основними принципами забезпечення національної безпеки є:
2.7.1. Пріоритет прав і свобод людини і громадянина;
2.7.2. Верховенство права;
2.7.3. Пріоритет договірних (мирних) засобів у розв’язанні конфліктів;
2.7.4. Своєчасність і адекватність заходів захисту національних інтересів реальним і потенційним загрозам;
2.7.5. Чітке розмежування повноважень та взаємодія органів державної влади у забезпеченні національної безпеки;
2.7.6. Демократичний цивільний громадський контроль над Воєнною організацією держави та іншими структурами в системі національної безпеки;
2.7.7. Використання в інтересах України міждержавних систем та механізмів міжнародної колективної безпеки.
2.8. Національна безпека України забезпечується шляхом проведення виваженої державної політики відповідно до прийнятих в установленому порядку доктрин, концепцій, стратегій і програм у політичній, економічній, соціальній, воєнній, екологічній, науково-технологічній, інформаційній та інших сферах.
2.9. Пріоритетами національних інтересів України є:
2.10. На сучасному етапі основними реальними та потенційними загрозами національній безпеці України, стабільності в суспільстві є:
2.10.1. У зовнішньополітичній сфері:
2.10.1.1. Посягання на державний суверенітет України та її територіальну цілісність, територіальні претензії з боку інших держав;
2.10.1.2. Спроби втручання у внутрішні справи України з боку інших держав;
2.10.1.3. Воєнно-політична нестабільність, регіональні та локальні війни (конфлікти) в різних регіонах світу, насамперед поблизу кордонів України;
2.10.2. У сфері державної безпеки:
2.10.2.1. Розвідувально-підривна діяльність іноземних спеціальних служб;
2.10.2.2. Загроза посягань з боку окремих груп та осіб на державний суверенітет, територіальну цілісність, економічний, науково-технічний і оборонний потенціал України, права і свободи громадян;
2.10.2.3. Поширення корупції, хабарництва в органах державної влади, зрощення бізнесу і політики, організованої злочинної діяльності;
2.10.2.4. Злочинна діяльність проти миру і безпеки людства, насамперед поширення міжнародного тероризму;
2.10.2.5. Загроза використання з терористичною метою ядерних та інших об’єктів на території України;
2.10.2.6. Можливість незаконного ввезення в країну зброї, боєприпасів, вибухових речовин і засобів масового ураження, радіоактивних і наркотичних засобів;
2.10.2.7. Спроби створення і функціонування незаконних воєнізованих збройних формувань та намагання використати в інтересах певних сил діяльність військових формувань і правоохоронних органів держави;
2.10.2.8. Прояви сепаратизму, намагання автономізації за етнічною ознакою окремих регіонів України;
2.10.3. У воєнній сфері та сфері безпеки державного кордону України:
2.10.3.1. Поширення зброї масового ураження і засобів її доставки;
2.10.3.2. Недостатня ефективність існуючих структур і механізмів забезпечення міжнародної безпеки та глобальної стабільності;
2.10.3.3. Нелегальна міграція;
2.10.3.4. Можливість втягування України в регіональні збройні конфлікти чи у протистояння з іншими державами;
2.10.3.5. Нарощування іншими державами поблизу кордонів України угруповань військ та озброєнь, які порушують співвідношення сил, що склалося;
2.10.3.6. Небезпечне зниження рівня забезпечення військовою та спеціальною технікою та озброєнням нового покоління Збройних Сил України, інших військових формувань, що загрожує зниженням їх боєздатності;
2.10.3.7. Повільність у здійсненні та недостатнє фінансове забезпечення програм реформування Воєнної організації та оборонно-промислового комплексу України;
2.10.3.8. Накопичення великої кількості застарілої та не потрібної для Збройних Сил України військової техніки, озброєння, вибухових речовин;
2.10.3.9. Незавершеність договірно-правового оформлення і недостатнє облаштування державного кордону України;
2.10.3.10. Незадовільний рівень соціального захисту військовослужбовців, громадян, звільнених з військової служби, та членів їхніх сімей;
2.10.4. У внутрішньополітичній сфері:
2.10.4.1. Порушення з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування Конституції і законів України, прав і свобод людини і громадянина, в тому числі при проведенні виборчих кампаній, недостатня ефективність контролю за дотриманням вимог Конституції і виконання законів України;
2.10.4.2. Можливість виникнення конфліктів у сфері міжетнічних і міжконфесійних відносин, радикалізації та проявів екстремізму в діяльності деяких об’єднань національних меншин та релігійних громад;
2.10.4.3. Загроза проявів сепаратизму в окремих регіонах України;
2.10.4.4. Структурна та функціональна незбалансованість політичної системи суспільства, нездатність окремих її ланок до оперативного реагування на загрози національній безпеці;
2.10.5. В економічній сфері:
2.10.5.1. Істотне скорочення внутрішнього валового продукту, зниження інвестиційної та інноваційної активності і науково-технічного та технологічного потенціалу, скорочення досліджень на стратегічно важливих напрямах інноваційного розвитку;
2.10.5.2. Ослаблення системи державного регулювання і контролю у сфері економіки;
2.10.5.3. Нестабільність у правовому регулюванні відносин у сфері економіки, в тому числі фінансової (фіскальної) політики держави; відсутність ефективної програми запобігання фінансовим кризам; зростання кредитних ризиків;
2.10.5.4. Критичний стан основних виробничих фондів у провідних галузях промисловості, агропромисловому комплексі, системах життєзабезпечення; загострення проблеми підтримання в належному технічному стані ядерних об’єктів на території України;
2.10.5.5. Недостатні темпи відтворювальних процесів та подолання структурної деформації в економіці;
2.10.5.6. Критична залежність національної економіки від кон’юнктури зовнішніх ринків, низькі темпи розширення внутрішнього ринку;
2.10.5.7. Нераціональна структура експорту з переважно сировинним характером та низькою питомою вагою продукції з високою часткою доданої вартості;
2.10.5.8. Велика боргова залежність держави, критичні обсяги державних зовнішнього і внутрішнього боргів;
2.10.5.9. Небезпечне для економічної незалежності України зростання частки іноземного капіталу у стратегічних галузях економіки;
2.10.5.10. Неефективність антимонопольної політики та механізмів державного регулювання природних монополій, що ускладнює створення конкурентного середовища в економіці;